Polityka prywatności i cookies
Polityka prywatności dla użytkowników sklepu XLaser Obowiązuje od 11.03.2024 r.
Od 25 maja 2018 roku w całej Unii Europejskiej obowiązuje nowe Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). W tym dokumencie opisujemy usługi, które świadczymy, oraz wyjaśniamy, jak chronimy Twoją prywatność. Piszemy też, jak możesz korzystać ze swoich praw do danych, które zgromadziliśmy.
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7) RODO jest Trade Tech Sp. z o.o. z siedzibą w: ul. Nowowiejska 1/3 lok.9, 00-643 Warszawa („Administrator”); wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000814937, REGON: 384908450 , NIP: 7010956229, (dalej Administrator).
We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą się Państwo skontaktować z Administratorem na ww. adres siedziby lub poprzez e-mail biuro@xlaser.pl
Jak dbamy o Twoją prywatność
W polityce prywatności opisujemy w jaki sposób chronimy Twoją prywatność i Twoje dane osobowe, które przekazujesz nam, gdy na stronie sklepu XLaseri:
- korzystasz z serwisu sklepu,
- robisz zakupy,
- korzystasz z usług dodatkowych,
- wykonujesz inne aktywności.
W polityce prywatności określamy cele, zakres i podstawy, na jakich, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zabezpieczamy Twoje dane przy pomocy środków technicznych i organizacyjnych, które są odpowiednie do możliwych zagrożeń i kategorii danych. W szczególności uwzględniamy ryzyko, które wynika z:
- przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia danych;
- utraty, modyfikacji lub nieuprawnionego ujawnienia danych;
- nieuprawnionego dostępu do danych osobowych.
Pamiętaj, że część usług, które oferujemy przekieruje cię do stron lub serwisów internetowych, na których są inni administratorzy danych osobowych. Ma to miejsce, jeśli wykonujesz płatność lub korzystasz z usługi, której nie oferujemy bezpośrednio.
Są to podmioty, niezależne od nas i są odrębnym administratorem danych. Zasady na jakich świadczą one usługi, i jak chronią dane osobowe znajdziesz w regulaminach, politykach czy innych dokumentach, które wskaże ten podmiot.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w rozdziałach:
- Zasady przetwarzania danych;
- Odbiorcy danych i przekazywanie danych osobowych do państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
[Podstawy prawne przetwarzania danych: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawa o Ochronie Danych Osobowych z dnia 10 maja 2018 roku]
Zakres i sposoby przetwarzania Twoich danych
W zależności z jakich usług i funkcjonalności skorzystasz będziemy przetwarzać Twoje dane.
Aby przetwarzać Twoje zamówienia i zwroty, wysyłać Ci powiadomienia o statusie zamówienia oraz do rozwiązywania ewentualnych problemów z tym związanych potrzebujemy Twoich danych. Dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami oraz przetwarzamy reklamacje i zgłoszenia gwarancyjne, które dotyczą Twoich zamówień.
Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do zakończenia procesu zakupowego.
W zależności od tego co robisz na stronie lub aplikacji, możemy pobierać różne zestawy danych osobowych. Poniżej przedstawiamy jakie dane przetwarzamy i w jakim celu, a więcej informacji na ten temat znajdziesz w części 3. Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych.
Kiedy odwiedzasz nasz sklep internetowy
Jeśli jesteś osobą która ma już u nas konto i jest zalogowana możemy Cię zidentyfikować na podstawie danych, które są dostępne na Twoim koncie w Strefie klienta.
Możesz też zrobić zakupy jako gość (klient niezalogowany), wtedy będziemy od Ciebie wymagać danych, które są niezbędne, abyśmy mogli wysłać i doręczyć Twoje zamówienie:
- imię i nazwisko,
- adres dostawy,
- adres mejlowy,
- numer telefonu,
- dane do faktury, jeśli są inne niż adres dostawy.
Kiedy rejestrujesz konto w strefie klienta
- imię i nazwisko,
- adres mejlowy,
- hasło do konta.
Jest to standardowy zestaw danych dla każdej osoby fizycznej. Jeśli nie podasz nam tych danych nie utworzymy dla Ciebie konta w sklepie.
Kiedy korzystasz z konta w strefie klienta
Gdy korzystasz z konta masz dostęp do panelu użytkownika, w którym możesz uzupełniać, sprawdzać i zmieniać dane. Możesz też zarządzać zgodami, które wyrażasz.
Na koncie możesz zapisać dane, które są niezbędne do zrobienia zakupów:
- adres dostawy,
- numer telefonu,
- dane do faktury, jeśli są inne niż adres dostawy.
Możesz uzupełnić też dane, dzięki którym skorzystasz z usług, które oferujemy przy zakupie niektórych produktów. Dane, które podajesz w tym przypadku są uzależnione od rodzaju usługi oraz tego czy oferujemy ją my, czy nasz partner.
Korzystając z konta w Strefie klienta masz możliwość również:
- zapłacić za zakup za pośrednictwem operatora płatności;
- podzielić się opinią o zakupach;
- skorzystać z bazy wiedzy;
- skorzystać z materiałów wideo;
Gdy korzystasz z konta zbieramy o Tobie dodatkowe informacje:
- historię zakupów,
- historię usług dodatkowych,
- preferowane i używane formy płatności,
- dane, których używasz do wystawiania dowodu zakupu,
- dane do wysyłki,
- statusy płatności,
- komentarze i opinie, które dotyczą transakcji.
Kiedy zgłaszasz reklamację wymianę lub zwrot produktu
Jeżeli chcesz skorzystać z gwarancji, rękojmi lub zwrócić produkt, skorzystaj z naszego formularza na stronie serwisu. Gdy to zrobisz zarejestrujemy i obsłużymy Twoje zgłoszenie.
Jeśli wypełniasz formularz jako klient zalogowany lub znasz numer paragonu czy faktury, uzupełnimy dane, które już mamy.
Jeżeli wypełniasz formularz jako gość musisz samodzielnie podać dane:
- imię i nazwisko,
- nazwa firmy,
- adres,
- adres mejlowy,
- numer telefonu,
- numer rachunku bankowego przy zwrocie.
- numer faktury
Kiedy korzystasz z dodatkowych usług, które oferujemy typu Gwarancja PRO
Na stronie produktu zawsze znajdziesz informację z jakich usług dodatkowych możesz skorzystać, gdy kupujesz produkt. Zaznaczamy zarówno usługi, które możesz wykupić od razu, jak i te, które możesz wykupić później, gdy będziesz mieć taką potrzebę.
W zależności od opcji, którą wybierzesz będziemy od Ciebie wymagać dodatkowych danych. Na przykład adresu dostawy, montażu lub naprawy produktu, a także dane, które są niezbędne, do wykupienia dodatkowego serwisowania sprzętu. O te dane poprosimy Cię po kontakcie telefonicznym.
Kiedy korzystasz z usług towarzyszących, które są oferowane przez naszych partnerów, kiedy robisz płatności
Gdy płacisz bezgotówkowo korzystasz z usług świadczonych przez naszych partnerów, którzy przetwarzają określone dane osobowe, które są niezbędne, aby wykonać transakcję.
Kiedy korzystasz z formularza kontaktu, wysyłasz maila tradycyjnego do nas, zadzwonisz lub czatujesz
Możesz skontaktować się z nami w różnymi kanałami. W zależności od tego jaką formę kontaktu wybierzesz, poprosimy Cię o inny zestaw danych.
Możesz skontaktować się:
- mailowo – wysyłasz maila ze swojej poczty lub przez nasz formularz, podajesz nam swój adres mailowy i inne dane, które podasz w wiadomości;
- telefonicznie – podajesz nam swój numer telefonu i inne dane, o które poprosi doradca, aby zweryfikować z kim rozmawia, rozwiązać problem, udzielić informacji o zamówieniu;
- przez czat– podajesz nam swój nick i inne dane, które prześlesz.
Pamiętaj, że w ramach obsługi klienta – użytkownika możemy skorzystania z danych kontaktowych, jakie zostały przez Ciebie dodane w panelu klienta na koncie w Strefie klienta.
Nagrywamy nasze rozmowy, a czaty i maile zapisujemy, robimy to, aby obsłużyć sprawę, którą zgłaszasz.
Kiedy jesteś naszym partnerem, kontrahentem lub współpracujesz z nami w jakimś zakresie
Jeżeli jesteś naszym partnerem, kontrahentem lub współpracownikiem, będziemy przetwarzać Twoje dane kontaktowo-reprezentacyjne. Są to:
- imię i nazwisko,
- stanowisko,
- numer telefonu,
- adres mailowy.
Będziemy używać tych danych, aby się z Tobą skontaktować, podpisać i wykonać umowę oraz na potrzeby reprezentacji.
Pliki cookies
Jak większość witryn internetowych, również my korzystamy z tzw. plików cookies (ciasteczek). Pliki te:
- są zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (komputera, telefonu, itd.)
- umożliwiają, m.in., korzystanie ze wszystkich funkcji witryny internetowej
- nie powodują zmian w ustawieniach Państwa urządzenia
Korzystając z odpowiednich opcji Państwa przeglądarki, w każdej chwili mogą Państwo:
- usunąć pliki cookies
- blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości
Na stronie ciasteczka wykorzystywane są w celu:
- zapamiętywania informacji o Państwa sesji
- statystycznym
- marketingowym
- udostępniania funkcji Strony
Przetwarzanie danych osobowych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, gdy dochodzimy naszych roszczeń i praw lub bronimy się przeciwko roszczeniom, które Ty zgłosiłeś wobec nas.
W tym celu będziemy przetwarzać dane, które są niezbędne do rozpatrzenia roszczenia lub obrony przed nim.
Dane będziemy przetwarzać do zakończenia sprawy lub uprawomocnienia się wyroku. W czasie rozpatrywania roszczenia, nie usuniemy Twoich danych nawet, jeżeli o to poprosisz.
[podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO]
Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych
Potrzebujemy Twoich danych, aby:
- obsłużyć Twoje zamówienia,
- wysyłać Ci powiadomienia o statusie zamówienia,
- rozwiązywać ewentualne problemy związane z dostawą,
- przygotować dla Ciebie ofertę lub zaproponować dodatkowe usługi.
Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami, obsługujemy zgłoszenia gwarancyjne i zwroty dotyczące zamówionych przez Ciebie produktów.
Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do zakończenia procesu zakupowego. Dodatkowo na ich podstawie możemy:
- zidentyfikować Cię i sprawdzić, czy Twój wiek kwalifikuje Cię do zakupów online;
- potwierdzić Twój adres z podmiotami zewnętrznymi.
Twoje dane będziemy przetwarzać tak długo, jak długo będziesz naszym aktywnym klientem.
Ponieważ dbamy o ciągłość dostaw i dostępność produktów dla wszystkich klientów, możemy zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie sprzedaży ograniczać (czasowo) możliwość zakupu określonych produktów, czy nawet grup asortymentowych (na przykład możemy określić maksymalną ilość sztuk jaką możesz zakupić). W takim przypadku Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO, co oznacza, że nie usuniemy Twoich danych osobowych, nawet jeżeli tego zażądasz, do czasu, aż usuniemy ograniczenia.
Pamiętaj, że jeśli zwracasz produkt lub oddajesz go do nas w ramach zgłoszenia gwarancyjnego jesteś zobowiązany usunąć wszelkie swoje dane z urządzenia, w tym dane osobowe, które tam są. Nie odpowiadamy za dane, które na nim pozostawisz. Ty jako właściciel tych danych odpowiadasz za dostarczenie do nas urządzenia bez danych prywatnych, w tym danych osobowych. Jeśli tego nie zrobisz, możemy Twoje dane usunąć.
Jeśli korzystasz z gwarancji producenta, a my jesteśmy pośrednikiem, który przekazuje Twój sprzęt w ramach zgłoszenia gwarancyjnego, to możemy przekazać Twoje urządzenie, do serwisu zewnętrznego producenta, razem z danymi – również osobowymi.
Jeśli nie możesz usunąć danych z przyczyn technicznych (np. sprzęt się nie uruchamia, w związku z tym nie możesz usunąć danych, które na nim są) każdorazowo zgłoś to, zanim przekażesz nam sprzęt.
W trakcie zakupów i obsłudze posprzedażowej możemy przetwarzać następujące dane osobowe:
- dane kontaktowe i do wysyłki: imię i nazwisko, adres, adres e-mail i numer telefonu;
- informacje na temat płatności i historię płatności;
- informacje o zakupach na raty, w leasingu i wynajmie;
- informacje na temat zamówień;
- informacja o reklamacjach i zwrotach, czy anulowanych zamówieniach.
Szczegółowe informacje znajdziesz w tabeli poniżej:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Rejestracja konta w Strefie klienta. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
|
Obsługa konta użytkownika w Strefie klienta.
Obsługa zakupów w tym informowanie o statusie zamówienia i dostawie dla klientów zalogowanych. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
|
Obsługa zakupów, w tym informowanie o statusie zamówienia i dostawie dla klientów niezalogowanych. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do momentu dostarczenia zamówienia, z uwzględnieniem czasu na zwrot produktu. |
|
Obsługa sprzedaży usług dodatkowych, które świadczymy, na przykład: gwarancja PRO – dodatkowa ochrona gwarantująca serwis i naprawę sprzętu. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w związku ze zgodą na kontakt. | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
|
Wystawianie dokumentów, które dotyczą sprzedaży – faktur VAT, faktur korygujących, not. Obowiązki ustawowe związane z rozliczeniami podatkowymi i obowiązkami rachunkowymi. | Art. 6 ust. 1 lit c RODO w związku z art. 74 Ustawy o rachunkowości oraz art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej. | Przez 5 lat, od kiedy zakończy się rok, w którym miało miejsce zdarzenie tworzące obowiązek prawny, do którego zostały wystawione dokumenty. |
|
Indywidualne ustawienia konta klienta w panelu sterowania. | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu zmiany indywidualnych ustawień tj. wycofania wyrażonej zgody. |
|
Obsługa reklamacji, zwrotów oraz rękojmi, w tym informowanie o statusie zgłoszenia. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą o prawach konsumenta oraz Kodeksem Cywilnym. | Maksymalnie 2 lata od momentu zakończenia obsługi zgłoszenia. |
|
Obsługa reklamacji i problemów technicznych związanych z działaniem strony sklepu i lub kontem klienta. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy. |
|
Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na windykacji należności lub prowadzeniu i obsłudze spraw sądowych, mediacyjnych i arbitrażowych. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | 2 lata od daty ostatecznego załatwienia sprawy |
|
Archiwizacja dokumentacji w formie elektronicznej i papierowej. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO | Przez okres, który wymaga prawo, a jeśli prawo nie wskazuje takiego okresu – przez czas, w którym ich przechowywanie mieści się w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora, uregulowanego czasem dochodzenia roszczeń. |
Za zakupy, które zrobisz w naszym sklepie możesz zapłacić bezgotówkowo na wiele sposobów.
Jeżeli wybierasz bezgotówkową formę płatności zgadzasz się, abyśmy przekazali Twoje dane do naszych partnerów, którzy są operatorami płatności bezgotówkowych. Potrzebują oni Twoich danych aby obsłużyć płatność i inne usługi, z których skorzystasz.
Gdy przekażemy Twoje dane operator płatności staje się administratorem Twoich danych, my jesteśmy odrębnym administratorem i przetwarzamy informację o tym, jaka została wybrana przez Ciebie metoda płatności.
Operator płatności powinien przekazać Ci klauzulę informacyjną o tym, jak przetwarza Twoje dane osobowe. Może to zrobić w formie tekstu w formularzu płatności lub dodać jako załącznik. Może też odesłać Cię do swojej strony internetowej lub serwisu, gdzie znajdziesz taką informację.
Poniżej znajdziesz informację w jakim celu, na jak długo i na jakiej podstawie przetwarza Twoje dane, gdy korzystasz z usług naszych partnerów:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych:
- imię i nazwisko
- adres
- nazwa firmy
- adres siedziby firmy
- numer rachunku bankowego
- informacja o wybranej metodzie płatności
- historia płatności
Cele przetwarzania
Zapewnienie obsługi usług płatniczych, które oferujemy w zakresie płatności bezgotówkowych tj. do podnoszenia jakości usług.
Podstawa prawna
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z wyborem danej metody płatności
Okres przechowywania
Do zakończenia świadczenia usług lub złożenia skutecznego sprzeciwu.
Formularz kontaktowy oraz inne formy obsługi zgłoszeń klienta
Przetwarzamy Twoje dane, jeżeli kontaktujesz się z nami:
- przez formularz kontaktowy,
- na czacie,
- mailem,
- telefonicznie,
- przez social media.
W tabeli poniżej, znajdziesz szczegóły takiego przetwarzania:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
Formularz kontaktu:
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Wiadomość, która została przesłana mailem:
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit.b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Kontakt przez infolinię:
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit.b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Kontakt przez czat
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych . | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Inne formy kontaktu, na przykład, wiadomość prywatna przesyłana za pośrednictwem social mediów
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Przetwarzanie danych naszych partnerów, kontrahentów, współpracowników w związku z wzajemną współpracą stron (nawiązywanie współpracy, podpisanie i nadzór nad prawidłowym wykonaniem umowy, szkolenia dedykowane)
Przetwarzanie danych w marketingu
Przetwarzanie danych w związku z wykonaniem żądań wynikających z RODO
W części czwartej Polityki Prywatności, opisujemy jakie masz prawa zgodnie z RODO. Jeśli przesyłasz nam lub składasz swoje żądanie, to przetwarzamy Twoje dane osobowe, które są w nim zawarte. Treść takiego żądania przechowujemy do celów dowodowych.
Nie usuniemy Twoich danych, jeżeli jesteśmy w trakcie przygotowywania Twojego zamówienia lub wyjaśniamy z Tobą jakąś sprawę, związaną z zakupami i usługami, z których korzystasz.
Poniżej prezentujemy jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy obsługujemy Twoje żądania:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Realizacja żądania zgodnie z zakresem wskazanym przez wnioskodawcę. Dotyczy następujących artykułów RODO: -art. 7 ust. 3, art. 15, art. 16, art. 17, art. 18, art. 19, art. 20, art. 21. Uwzględniając zasadę rozliczalności (konieczność archiwizacji do celów dowodowych związanych z prowadzonym rejestrem). | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w powiązaniu ze wskazanymi artykułami RODO tj. art. 7 ust. 3, art. 15, art. 16, art. 17, art. 18, art. 19, art. 20, art. 21. | Maksymalnie przez okres 6 lat licząc od daty, w której został złożony wniosek. |
Przetwarzanie danych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane gdy obsługujemy roszczenia, zarówno zgłoszone przez Ciebie, jak i te, których sami dochodzimy.
Zakres przetwarzanych danych zależy od tego, czego dotyczy roszczenie. Zawsze przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne, aby rozpatrzyć daną sprawę.
Przykładowy zestaw takich danych przedstawiamy w tabeli poniżej.
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dochodzenie roszczeń lub obrony przed roszczeniami. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy, w tym uprawomocnienia się decyzji administracyjnej lub wyroku sądowego. |
W przypadku osób fizycznych, które prowadzą działalność gospodarczą lub wspólników spółek osobowych dodatkowo:
|
Bezpieczeństwo naszych usług, monitorowanie przestrzegania regulaminu.
Cały czas monitorujemy nasze systemy, aby zapewnić bezpieczeństwo klientom, którzy robią u nas zakupy lub korzystają z naszych usług. W tym celu możemy pozyskiwać i rejestrować Twoje dane osobowe, które otrzymujemy na nasze serwery z przeglądarek internetowych lub aplikacji, gdy korzystasz z naszego sklepu. W ten sposób możemy wykryć zagrożenie i zapewnić bezpieczeństwo ruchu na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej.
Dodatkowo cały czas sprawdzamy, czy użytkownicy strony internetowej przestrzegają przepisów prawa, w tym naszego regulaminu.
Wszelkie działania mające na celu ominięcie przepisów prawa, ominięcie przestrzegania Regulaminu, mające na celu oszustwa, wyłudzenia, działania naruszające dobre obyczaje będą blokowane i będą wyciągane konsekwencje wobec takiego użytkownika.
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
Dane, powiązane z danymi osobowymi, które mamy w systemie:
|
Wspieranie bezpieczeństwa usług świadczonych drogą elektroniczną oraz bezpieczeństwa użytkowników, przeciwdziałania nadużyciom, w tym oszustwom, działaniom naruszającym dobre obyczaje, mającym na celu ominięcie przepisów prawa czy zapisów Regulaminu i zapewnienie bezpieczeństwa ruchu. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu zakończenia korzystania z usług. |
Wyłączenie odpowiedzialności XLaser
Nie bierzemy odpowiedzialności za nieprawidłowe przetwarzanie danych osobowych i związane z tym procesy, jeżeli Twoje dane osobowe zostaną udostępnienie nieuprawnionym osobom lub podmiotom, w wyniku przynajmniej jednej z poniższych sytuacji:
- dane, które od Ciebie dostaliśmy są błędne np. błędny adres e-mail, błędny numer telefonu, nieprawidłowy adres do wysyłki;
- korzystasz z ogólnodostępnego komputera, co zwiększa ryzyko wycieku danych i braku spersonalizowanych ustawień (np. przeglądarek) lub korzystasz z profilu lub urządzenia, które nie jest Twoje – działa ono w według ustawień właściciela;
- Twoja skrzynka mailowa została przejęta (np. w wyniku cyberataku lub braku odpowiednich zabezpieczeń), przez co Twoje hasło do konta w naszym sklepie uzyskała osoba postronna;
- przez Twoje niedbalstwo np. pozostawieniem zalogowanej sesji na ogólnodostępnym urządzeniu, podanie przez Ciebie hasła innej osobie, zastosowania hasła o innej sile niż maksymalna, którą sugeruje strona podczas zakładania konta, stosowania tego samego hasła w różnych serwisach, czy przez działanie złośliwego oprogramowania na Twoim urządzeniu;
- udostepnienie przez Ciebie, Twoich danych osobom trzecim, aby odebrały zamówienie, złożyły reklamację lub zrealizowały inny proces w naszym sklepie, co doprowadziło do incydentu;
- dane wyciekły przez błędy naszych partnerów, którzy byli w danym procesie administratorami Twoich danych np. przewoźników, kurierów, banków, instytucji finansowych i innych.
Twoje prawa w kontekście RODO
XLaser realizuje Twoje prawa, które wynikają z RODO, w tym prawa opisane w art. 15-22 RODO.
Jeżeli chcesz skorzystać ze swoich praw, napisz maila do naszego inspektora ochrony danych na adres iod@xlaser.pl lub w inny, dowolny sposób, który wybierzesz. Dane kontaktowe znajdziesz w części 7 Polityki.
Poniżej znajdziesz opis praw, które Ci przysługują:
Prawo dostępu do danych art. 15 RODO
W każdej chwili masz prawo sprawdzić, które z Twoich danych osobowych przetwarzamy, dowiedzieć się:
- jaki jest ich zakres;
- w jakich celach są przetwarzane;
- w oparciu o jakie podstawy prawne je przetwarzamy;
- komu je udostępniamy;
- jaki jest planowany czas ich przechowywania.
Jeśli chcesz możesz otrzymać od nas kopię swoich danych – aby to zrobić skontaktuj się z nami.
Prawo do sprostowania danych art. 16 RODO
Masz prawo poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe, w przypadku kiedy są one niekompletne lub nieprawidłowe. Jeśli masz konto w sklepie x-kom w ustawieniach możesz w każdej chwili samodzielnie poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe. Możesz też skontaktować się z nami, aby to zrobić.
Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) art. 17 RODO
Masz prawo w dowolnym momencie usunąć swoje dane osobowe, które przetwarzamy (zostać zapomnianym). Aby to zrobić użyj specjalnego przycisku, który jest dostępny, gdy zalogujesz się na swoje konto lub skontaktuj się z nami w inny dogodny dla Ciebie sposób.
Wyjątkiem są sytuacje, kiedy:
- masz otwarte zamówienie – jeszcze niewysłane lub wysłane tylko częściowo;
- czekamy na Twoją opłatę, niezależnie od metody płatności;
- jesteś osobą, która zrobiła zakupy w naszym sklepie – wtedy zachowamy Twoje dane osobowe dotyczące transakcji w celach sprawozdawczo-księgowych, w tym dowodowych;
- jeśli kupiony u nas produkt, który objęliśmy czasowym ograniczeniem sprzedaży np. ilościowym, ponieważ jest trudno dostępny na rynku – wtedy nie będziemy mogli usunąć Twoich danych do czasu, aż zdejmiemy ograniczenia (przechowujemy dane niezbędne do ustalenia, czy kupiłeś już u nas produkt objęty ograniczeniem);
- jeśli jesteśmy zobowiązani zabezpieczyć Twoje dane na podstawie wniosku skierowanego do nas przez uprawniony organ państwowy np. policję, prokuraturę, sąd itp.;
- Jeśli Twoje dane są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Prawo do ograniczenia przetwarzania art. 18 RODO
Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych, gdy:
- nie zgodzisz się, abyśmy przetwarzali Twoje dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Ograniczymy przetwarzanie danych, jeśli stwierdzimy że Twoje prawa są nadrzędne względem naszego uzasadnionego interesu;
- zgłosisz, że Twoje dane osobowe są niepoprawne. Ograniczymy przetwarzanie danych do momentu, aż sprawdzimy ich poprawność;
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem. Wtedy możesz nie zgodzić się na usuniecie danych osobowych i zamiast tego zażądać ograniczenia używania Twoich danych osobowych;
- nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Aby skorzystać z tego prawa skontaktuj się z nami.
Obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych lub o ograniczeniu przetwarzania art. 19 RODO
Jeśli tego zażądasz, poinformujemy Cię, kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych.
Mamy obowiązek poinformować o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania danych, każdego komu przekazaliśmy dane, jeżeli jest to możliwe lub nie wymaga niewspółmiernego wysiłku.
[podstawa prawna: art. 16,17 lub 18 RODO]
Prawo do przenoszenia danych art. 20 RODO
Z prawa do przenoszenia możesz skorzystać, gdy na podstawie Twojej zgody lub zawartej z Tobą umowy przetwarzamy Twoje dane osobowe w sposób zautomatyzowany. Masz prawo otrzymać od nas kopię swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania formacie.
Kopię tę możemy przesłać bezpośrednio Tobie lub innemu podmiotowi, który odtąd będzie przetwarzał te dane. Pamiętaj, że dotyczy to wyłącznie danych osobowych, które mamy od Ciebie. Jeżeli chcesz dostać kopię swoich danych, skontaktuj się z nami.
Prawo do sprzeciwu art. 21 RODO
Masz prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych w zakresie, w jakim to robimy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Taki sprzeciw powinien być przez Ciebie uzasadniony. Gdy zgłosisz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe, do czasu, aż ustalimy czy Twoje prawa są nadrzędne względem naszego interesu.
Nie przestaniemy przetwarzać Twoich danych, gdy zgodnie z prawem Twój interes lub Twoje prawa zostaną unieważnione albo będą wobec Ciebie roszczenia prawne. W takiej sytuacji poinformujemy Cię o tym.
Nie musisz uzasadniać swojego sprzeciwu, jeśli dotyczy on przetwarzaniu danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
Prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu art. 22 RODO
Masz prawo nie wyrazić nam zgody na zautomatyzowane podejmowanie decyzji względem Twoich danych osobowych, w tym ich profilowanie, które wywołuje skutki prawne wobec Ciebie lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa. Zgodę możesz wycofać samodzielnie, jeżeli masz konto w naszym sklepie – w zakładce „ustawienia”. Jeżeli nie masz konta skontaktuj się z nami i zgłoś wycofanie zgody.
Aby skutecznie skorzystać z prawa sprzeciwu wobec profilowania Twoich danych osobowych, musisz wylogować się z wszystkich urządzeń i usunąć wszelkie pliki cookies, w tym z przeglądarek (proces usuwania może zająć do 48 godzin). O tym jak prawidłowo usunąć pliki cookies dowiesz się z polityki cookies.
Prawo do zgłoszenia skargi do organu nadzorczego art. 77 RODO
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niewłaściwie masz prawo zgłosić skargę do organu nadzorczego, czyli Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, szczegóły znajdziesz na stronie internetowej urzędu.
Zawsze też możesz też skontaktować się z nami jeśli uważasz, że nieprawidłowo przetwarzamy Twoje dane osobowe.
Prawo do niewyrażenia zgody i wycofania zgody w dowolnym momencie
Jeśli przetwarzanie danych wymaga Twojej zgody masz prawo jej nie wyrazić. Takie sytuacje mają miejsce kiedy np. pytamy Cię czy chcesz otrzymywać od nas informacje marketingowe.
Zawsze masz prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie, którą wyraziłeś na podstawie art. 7 ust. 3 RODO np. na działania marketingowe, profilowanie, przy czym pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem.
Polityka cookies i podobne technologie
XLaser korzysta z technologii, która pozwala gromadzić pliki cookies, w tym adres IP, piksele śledzące, dane lokalne, w tym dane globalizacyjne czy powiadomienia typu push.
Odbiorcy danych i przekazywanie danych osobowych do państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego
Podane przez Ciebie dane możemy przekazać innym podmiotom, na przykład firmom, które świadczą dla nas określone usługi. Podmioty te będą przetwarzać dane osobowe na podstawie zawartej z nami umowy i wyłącznie w zakresie, w jakim im to zlecimy. Są to podmioty, które:
- wysyłają komunikaty SMS i powiadomienia o zakupach;
- utrzymują systemy teleinformatyczne (systemy ticketowe, systemy zarządzania rozmowami telefonicznymi, helpdesk, systemy księgowe, systemy analityczne oraz inne usługi IT), zapewniają komunikację wewnętrzną oraz obsługę zgłoszeń;
- przechowują, pakują i doręczają sprzęt gabarytowy, który sprzedajemy;
- wykonują usługę „Door 2 Door” – dostawy z montażem, naprawy na miejscu, jeśli zdecydujesz się na taką usługę;
- realizują usługę dropshippingu;
- przechowują dane w formie elektronicznej i zapewniają bezpieczne przechowywanie danych systemowych;
- świadczą usługę wirtualnego asystenta, automatycznego doradcy klienta;
- trwale niszczą nośniki danych – papierowe oraz w formie elektronicznej;
- świadczą usługi konsultingowe, prawne itp., które wspierają nas w realizacji poszczególnych procesów;
- świadczą dla nas usługi marketingowe, które mają zoptymalizować i poprawić efektywność działań marketingowych, które kierujemy do klientów. Te podmioty pomagają nam poprawić ogólną jakość usług, które świadczymy, poznać nastroje konsumenckie, profilować, dostarczyć raporty i wskaźniki marketingowe, w tym:
- social media, na przykład Facebook, które wspierają reklamę produktową i kampanie reklamowe;
- podmioty, które świadczą usługi mierzenia i badania ruchu klienta na stronie;
- świadczą usługi opiniodawcze dla użytkowników sklepów i platform internetowych, które na podstawie ocen klientów prowadzą rankingi sprzedawców, produktów i cen;
- świadczą usługi zdalnego rezerwowania rozmów i wizyt;
- wykonują naprawy i wymiany gwarancyjne w przypadku, kiedy zgłaszasz reklamację i korzystasz z gwarancji zakupionego sprzętu;
- są platformami sprzedażowymi. Udostępniamy im, Twoje dane, jeśli kupujesz sprzęt, który oferujemy za ich pośrednictwem.
Twoje dane możemy również przekazywać podmiotom, które mogą je przetwarzać jako administrator danych w związku z oferowaniem określonych usług. W szczególności dane możemy przekazywać:
- firmom kurierskim, które doręczają zamówienia;
- firmom z sektora finansowego, które są operatorami płatności, oferują zakupy ratalne, leasing, wynajem długoterminowy – kiedy płacisz za zakup lub wybierasz określoną formę finansowania;
- firmom ubezpieczeniowym, jeśli dodatkowo ubezpieczasz zakupiony produkt;
- firmom windykacyjnym, które działają na nasze zlecenie;
- naszym partnerom, z którymi w współpracujemy ramach organizacji promocji, konkursów i akcji specjalnych dla klienta;
- firmom, które zbierają opinie o produktach i sklepach, gdzie możesz podzielić się opinią o zakupie, produkcie, sprzedającym (np. Ceneo, Opineo).
Twoje dane mamy obowiązek udostępnić na podstawie przepisów prawa instytucjom publicznym, które do nas wystąpią w związku z prowadzonymi postępowaniami dotyczącymi możliwych naruszeń prawa, są to w szczególności:
- policja, prokuratura, sądy;
- komornicy sądowi;
- urzędy skarbowe i służby celne;
- agencje i instytucje rządowe, w tym instytucje UE przeciwdziałające terroryzmowi i zorganizowanej przestępczości międzynarodowej;
- inne instytucje państwowe, w tym służby, które są uprawione do uzyskania danych osobowych.
Sami również możemy występować do instytucji publicznych i przekazywać im dane w przypadku, kiedy wykryjemy potencjalne przestępstwo dokonane u nas.
Nie sprzedajemy Twoich danych osobowych, nie udostępniamy ich też firmom prowadzącym agresywne działania marketingowe (typu fotowoltaika, kredyty chwilówki, pokazy sprzętu i inne), ani nie wymieniamy się nimi z innymi podmiotami.
Twoje dane osobowe możemy przekazywać zarówno w krajach Unii Europejskiej, jak i poza Europejski Obszar Gospodarczy. Przekazanie danych poza EOG jest dopuszczalne, o ile Komisja Europejska stwierdzi, że to państwo trzecie, terytorium lub określony sektor lub określone sektory w tym państwie trzecim lub dana organizacja międzynarodowa zapewniają odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO).
Przy braku takiego stwierdzenia ze strony Komisji, możemy przekazać dane do kraju spoza Unii lub do organizacji międzynarodowej, o ile przewidziano odpowiednie gwarancje (np. klauzula standardowej ochrony danych, przyjęta przez Komisję lub organ nadzorczy właściwy dla ochrony danych osobowych) oraz wykonalne prawa i skuteczne środki prawne.
Dane kontaktowe i Inspektor Ochrony Danych Osobowych
We wszelkich sprawach związanych z prywatnością i ochroną Twoich danych osobowych możesz skontaktować się pisząc na adres mejlowy iod@xlaser.pl
Możesz też skontaktować się w inny wybrany przez Ciebie sposób:
- telefonicznie z naszą infolinią pod nr
- przez formularz kontaktowy na stronie www.xlaser.pl
- listownie na adres pocztowy: Trade Tech Sp. z o.o. z siedzibą w: ul. Nowowiejska 1/3 lok.9, 00-643 Warszawa, z dopiskiem: Inspektor ochrony danych
Zmiany w Polityce prywatności
Jeśli zajdzie taka konieczność możemy, zmienić postanowienia naszej Polityki zgodnie z zasadami zmian, które są określone w Regulaminie sprzedaży. O każdej takiej zmianie będziemy informować z wyprzedzeniem. Zawsze, gdy uaktualnimy politykę prywatności, jej najnowszą wersję zamieścimy na naszej stronie internetowej w zakładce Polityka prywatności.